ANALYTICKÉ MYŠLENÍ NEBO EMPATIE, CO JE POTŘEBNĚJŠÍ NA POZICI FINANČNÍHO ŘEDITELE?

PIK_Assessment_centrum (9)

Není seminář jako seminář. Některé uběhnout tak rychle a záživně, že ani nevnímáte čas. To byl případ i toho posledního s netypickým názvem Assessment centrum. Jedná se o poměrně novou, ale stále více rozšířenou metodu náboru zaměstnanců.

Objevíte i takové kvality, které vám samotným byly dříve skryty

Tak jsme se v průběhu semináře oddali zážitkům. Zkoušeli jsme různé skupinové aktivity, v těch jsme prověřovali třeba schopnost vést tým nebo spolupracovat. Někteří byli iniciativní, jiní stmelovali kolektiv a další vnášeli otázky. Také jsme zjišťovali, zda jsme kreativní nebo zda dokážeme operativně reagovat na nepředvídanou situaci. Zajímavé bylo si ověřit, zda umíme svůj výtvor (produkt) prodat.  Bylo evidentní, že prodejní schopnosti vyžadují kromě určitého talentu také praxi a sebevědomí. Od sebevědomí se vlastně odvíjí skoro všechno a paradoxně si ho v určitých situacích v průběhu assessment centra můžete posílit.

Definujte si kompetence potřebné k dané pracovní pozici

V práci jde kromě odborných znalostí stále více i o měkké dovednosti. Odborník, který není schopný zasadit věci do kontextu a smysluplně je předat dál svému týmu může být manažerem jen stěží. Dobrým manažerem nemůže být ani ten, kdo nedokáže vyslechnout a aspoň částečně pochopit požadavky svých zaměstnanců. Arogance se stává stále větším problémem, pokud chceme mít motivovaný a efektivní tým. To vše signalizuje daleko větší potřebu analýzy pracovních pozic. A to se netýká jen velkých firem, ale i těch, které mají pár zaměstnanců. Mezi pomůcky patří například 3 základní aspekty: schopnost spolupráce, schopnost sebeřízení a způsob řešení problémů.

Kompetencemi rozumíme vzorek chování, který lze odvodit s trsu znalostí, dovedností, zkušeností a vlastností. A právě assessment centrum je adekvátní nástroj, jak je lze efektivně odhalit.

Děkujeme Kateřině Geislerové a Pavlu Strašákovi za skvělý seminář!

Už 30.10. se můžete těšit na další – tentokrát o firemní kultuře a o tom, jak si nastavit nepsaná pravidla vztahů se svými zaměstnanci. Přednášet bude Mgr. Michelle Temenugov, MBA. I tento seminář vznikl díky spolupráci projektu Slaďování na Kunovicku a centra Akropolis.

Budeme se těšit.

 

Zuzana Vandame